Yoga Talks: Да се потопим в Yoga Vibe с Нели Насева

August 14, 2017

От почти три месеца се завърнах интензивно в залата за йога и ентусиазмът от практиката отново ме завладя. Преди да забременея практикувах ежедневно, чувствах се отлично в тялото си, достигнах оптимална форма и килограми, благодарение на йога постигнах гъвкавост и сила, каквато не съм си и представяла. Въпреки че през бременността ходих на пренатална йога до 8 месец, раждането със секцио изискваше период на възстановяване, а първите месеци с Калоян буквално нямах почти никакво време за себе си. Чувствах се уморена, нямах тонус и желание за спорт, а ценните ми сили предпочитах да отдавам напълно на майчинството. Практикуването на йога освен всичко ме научи на търпение, на приемане и на ненасилие към мен самата. Знаех че всичко е само период, през който имам една единствена и основна мисия – да съм майка.Започнах плавно и постепенно да се завръщам към постелката я у дома, я в импровизирано студио наблизо. Първоначално сякаш бях загубила цялата сила в ръцете и в сърцевината на тялото, гъвкавостта ми бе сведена наполовина, много от асаните, които правех с лекота сега ми бяха непосилни. Смятах че ще ми отнеме минимум година да се докосна до старото ми аз на постелката. 

Странното е, че йога сякаш винаги ме „открива”, когато истински имам нужда от нея, така се случи и сега. Yoga Vibe отвори врати през пролетта на 2017 г. и освен на 5 минути от дома, се оказа най-доброто студио, което съм посещавала. Там се потопих отново в позабравената вибрация на практиката сред разкошна атмосфера, отдадени преподаватели и много нови йога последователи. Само за няколко месеца възвърнах голяма част от силата и гъвкавостта, подобрих стойката, премахнах болежките в гърба, кръста, коленете, възстанових позагубения баланс в себе си, припомних си какво е магията на йога. И защото вдъхновението съществува и трябва да бъде споделяно, поканих двигателя зад Yoga Vibe, опитен йога инструктор, мечтател и работохолик и не на последно място очарователна и деликатна дама - Нели Насева, в навечерието на фестивала Udaya Live да бъде първия ми гост в Yoga Talks.

Какво накара успешен професионалист като теб да се обърне към йогата? Как се роди идеята за Yoga Vibe? Трудно ли беше да сформираш екип от преподаватели, съмишленици със сходна визия за йога, които да бъдат вдъхновение за практикуващите? 

Повече от 15 години работя в корпоративния свят и макар да прекарвам по 10 часа на ден в офиса винаги съм обичала работата си. Не намерих йога като спасение. Обратното – практикуването на йога ме направи по-добра във всичко, с което се занимавам. Станах по-концентрирана, по-продуктивна, по-приемаща. Съзнанието ми се изчисти, мислите станаха по-ясни, решенията също. Исках да споделя това с всички свои приятели и познати, исках да направя всеки човек по-добър и по-щастлив и така започнах да водя класове по йога. Помня вълнението и притеснението, което имах в първите си класове. Сега 5 години по-късно продължавам да се вълнувам все толкова преди всяко влизане в залата за йога. Приемам всеки клас като мисия и голяма отговорност – хората са поверили тялото и душата си на мен за 90 минути. Това е времето, което имам на разположение, за да променя живота им към по-добро. 

Yoga Vibe се случи благодарение на желанието и вярата на хората около мен. Направихме студиото за 20 дни. Най-отдадените ми ученици бяха денонощно там да помагат на строителния процес. Имахме идея, имахме мечта - големи зали с много светлина, градина, цветя, дърво. На 25ти март тази години тази мечта стара реалност въпреки всички трудности по пътя. 

Създавайки Yoga Vibe имах една амбициозна идея – да обединя хората, които практикуват йога в България. Прекалено много е разделението у нас. Исках в Yoga Vibe всеки инструктор да се чувства подкрепян и ценен, всеки клиент да се чувства студиото като Дом. Подадох ръка за съвместни инициативи на останалите йога студиа в София. Защото само заедно можем да създаваме и развиваме йога обществото у нас. И така съмишлениците дойдоха лесно. Оказа се, че има доста хора със същите вибрации и желания. Продължавам да откривам съмишленици и днес. Неописуемо е усещането, когато абсолютно непознат човек в студиото, ме дръпва настрана само да ми благодари за създаденото. Често се шегувам, че създадохме Yoga Vibe само благодарение на силното си желание и любовта, която хвърлихме в това начинание. Четири месеца след откриването вече залите са пълни, имаме най-богатия график от класове от много рано сутрин до късно вечер. Имаме по нещо за всеки! От класове за младежи до Йога Златна възраст, от високоинтензивни тренировки и гимнастика до класическа и терапевтична йога.


 • Йога става все по-разпространен начин за справяне със стреса и поддържане на форма, но сякаш част от основните послания често се губят или остават неразбрани. Кое за теб е най-важният акцент в практиката? Колко важно е дишането/принципа на ненасилието/ mindfulness?


В живота, а и в професията си, съм свикнала да бъда доста критична. Научих се в залата за йога да не бъда такава. Това е и основното послание на йога. Независимо дали човек е дошъл да се отърси от стреса или да се погрижи за тялото си да изглежда по-добре, това е достатъчно валидна причина да дойде на постелката. По-голямата част от хората влизат в залата за йога водени от желанието да поддържат физическата си форма. В това няма нищо лошо – голяма част от нас са изгубили връзката с тялото си и осъзнатостта за него. Други идват водени от желанието да направят така мечтаните йога пози за инстаграм – сложните баланси на ръце.

Независимо каква е била причината човек да започне да практикува, тя рядко остава крайна цел. Оттук нататък отговорността е наша – на инструкторите, да го поведем в дълбочината на тази древна практика. Дишането е един от основните инструменти за овладяване на ума и тялото, най-лесния път към медитацията. Разбира се, че е важна част от йога. Присъствието и осъзнаването на практиката преместват фокуса навътре в нас, наричат го mindfulness. Всъщност с йога ние смъкваме външната си обвивка изкована от страх, притеснения, наложени от другите модели на поведения, за да излезе на повърхността истинската ни същност. А в същността си всеки човек е добър. В същността си всички сме свързани и сме част от енергията на любовта.

 • Мнозина смятат, че не са прекалено гъвкави, слаби, издържливи, за да практикуват йога, а други – че не е достатъчно силова или натоварваща. Какво би казала на хората, които са скептични към йога ? 

 Ако човек не е гъвкав, силен или издръжлив има двойно повече причини да практикува. Бих попитала такъв човек дали иска да бъде здрав? Защото нито силата, нито гъвкавостта имат значение, ако тялото не е здраво. А йога помага да балансираме тялото и да го поддържаме младо и здраво дълго време. А тези, които смятат, че йога не е натоварваща практика, бих поканила на мой клас по Хот йога :)

Всъщност в никакъв случай не смятам, че човек трябва да се занимава само с йога и да остави любимите си спортове. Точно обратното – йога ни прави по-добри в другите активности, които практикуваме. Много често при мен идват професионални спортисти, на които е било предписано да правят йога за по-бързо възстановяване от травми. Идват и треньори, които споделят, че йога е задължителна част от физическата подготовка на отбора им.


 • Все повече българи пътуват на ритрийти из целия свят, а известни учители идват в България. След броени дни в Riu Resort ще се състои международния йога фестивал Udaya, в който и ти ще вземеш участие. Можем ли да говорим за йога общност в България, за вълна на осъзнатост в посока вътрешно осмислен, омиротворен, осъзнат начин на живот или е просто поредната модна тенденция?


 Yoga Vibe се случи като продължение на идеята ми за създаване на йога общество у нас. Има все по-голям брой търсещи хора, които искат да са щастливи, искат да са по-добри със себе си и с останалите. Това не може да е тенденция. Искам да вярвам, че това е само началото. 

Фестивалът UdayaLive е уникално преживяване и сме изключително облагодетелствани, че той се случва у нас. В последните години пътувам по цял свят за йога фестивали – така се срещнах с най-добрите йога учители по света. Успях да поканя много от тях да посетят България за класове и обучения. Това е другата ми голяма цел – да доведа тези учители тук, за да могат повече българи да се учат от тях. На мен ми се налагаше да пътувам сама по света, за да ги намеря. 

Фестивалът UdayaLive е магичен, защото на прекрасно място се събират много хора с еднаква вибрация и желание да се забавляват. В продължение на 5 дни срещаш само усмихнати хора, готови да те прегърнат или заговорят. Това свързване между хората, споделяне и разбиране ни липсва в ежедневието. Йога е средство да се свържем с останалите и заедно да сме повече, отколкото всеки един от нас поотделно. За мен е чест да бъда сред учителите на този фестивал и така да покажем, че и в България се прави йога на световно ниво.

 • Йога е насочена към индивида, но чрез промяна в индивида, трансформацията навлиза и в обществото. Д-р. Брус Липтон я нарича Practice of evolution. Вярваш ли в дълбокия смисъл отвъд физическата практика, в това че йога освен че ни прави по-гъвкави, слаби, младолики ни превръща в по-добри и емпатични хора? 

Малко е да кажа, че вярвам в това. Уверена съм и това е причината да съм всеки ден в студиото! Работя денонощно за това йога да стигне до повече хора. Нищо не може да се сравни с удовлетворението да разбереш, че променяш живота на хората към добро.
**Yoga Vibe се намира в кв. Изток, ул. Райко Алексиев 15. Програмата за седмицата може да откриете тук. 

You Might Also Like

0 коментара

Every comment is a reflection of my inspiration and I'm appreciating it!