Nov 24, 2014

Work it out

Колекцията Wang за H&M предизвика истинска мини истерия донякъде в контраст на очакванията, че е прекалено спортна и носима единствено от слаби до атлетични тела. Определено колекцията не е за всеки - от една страна поради изключително tight-fitted материи на част от нея и boxy кройките на останалата, а от друга - поради трудността в съчетаването, отвъд отработените total looks на колекцията. Scooba роклята с преплитания, която вече украси няколко корици на списания, ми беше фаворит от самото начало и имах късмета да се сдобия с нея на пре-шопинг събитието по случай колаборацията. Подобно на неопреновите костюми за сърф, само по себе си обличането й е вид тренировка. Може би това е скрития замисъл на Wang с избора на материя, сложни преплитания и най-вече липсата на цип. Но пък веднъж облечена си струва усилието :)

Oct 17, 2014

What lies beneath... - Core strength

След дълго прекъсване есента отново ме вдъхнови да подновя рубриката What lies beneath… Новият сезон започвам с акцент върху поддържането на добра физическа форма и връзката й с емоционалната и духовната ни хармония. Докато алкално-киселинният баланс и ензимният фактор поддържат физическия ни баланс отвътре, силата на нашия торс до голяма степен поддържа физическия ни баланс отвън. Т.нар. core strength е често подценявана, още по-често разбирана ограничително до наличието на така мечтания 6-pack (плочки на корема). В действителност сърцевината на нашата сила, издържливост и добра физическа форма обхваща освен зоната на коремните мускули и всички мускули, които са прикрепени към гръбначния стълб и таза.
Това, което ме провокира да пиша за core strength е пренебрегването на тази зона от тялото в повечето тренировъчни режими дали поради факта, че тези упражнения са по-трудни и „скучни“, дали заради погрешното схващане, че има по-„важни“ и най-вече по-видими мускулни групи, върху които да наблегнете. Ако си представим, че нашето тяло е дърво, то сърцевината е неговото стъбло – без силен ствол няма нито изправено дърво, нито силни клони. Аналогично е и при човешкото тяло – силният торс е отговорен за добрата осанка и за издържливостта в крайниците. Изправеният гръбнак е това, което ни отличава от животните, но именно и тази негова изправеност е в основата на повечето болежки и дисбалансирания в тялото. Ако няма силни мускули, които да поддържат гръбначния стълб изправен, той се изкривява, правилната лумбална извивка се губи и рано или късно натрупването на изкривяването и дисбалансирането на тежестта води до болки в кръста и таза. Ако търсите сигурно лекарство  за болките в гърба и кръста  това е само и единствено чрез поддържане на силни мускули на ядрото. Реално те оформят един вид коригиращ корсет, който не позволява изкривявания.

Днес повечето от нас работят по 8-9 часа пред компютъра и това неминуемо отслабва гръбнака. Кардио тренировките във фитнеса и коремните преси могат да ви създават усещане, че все пак правите нещо добро за тялото си и сигурно е така, но е просто „нещо“… В много случаи болките в кръста не само намаляват, а се увеличават от подобни тренировки, именно защото имат съвсем малко общо с развиването на core strength. Коремните преси са подобен пример – те развиват единствено четирите абдоминални мускула, пренебрегвайки останалите мускули от core.По този начин се създават мускулни дисбаланси, активирайки и развивайки определена група мускули за сметка на други.
Кои са тогава упрежненията за core strength? Т.нар. поза „дъска“ (plank) е универсално core strength упражнение. Да, може би ви е „скучна“, защото не е динамична, може би ви е „трудна“, защото ръчичките ви почват да потреперват на 10 секунда, но 2 мин. в дъска всеки ден има неколкократно по-силен ефект от всякакви коремни преси. Вариациите на дъска са много и разнообразни (вижте тук), подходящи за всякакви нива на физическа издържливост. Ако се чудите защо практикуващите йога извайват тела с на пръв поглед статични упражнения, а вие се потите ежедневно в залата без завиден резултат, отговорът отново е в акцента, който йога тренировките поставят върху гръбнака и сърцевината на тялото (асани за core strength тук).

Със засилването на ядрото неминуемо ще усетите колко по-издържливи и силни са крайниците ви, с каква лекота правите лицеви опори или качвате стълби без да се задъхвате. Не случайно в тренировките на активните спортисти (интересен откъс от книгата на Tom Danielson - Core Advantage) упражненията за торса са съществена част. Но тези тренировки не са само за хора със спортен дух, това са необходими ежедневни тренировки за всеки, който иска да бъде здрав и да се чувства добре в собственото си тяло.

Oct 15, 2014

Alexander Wang X H&M

Днес е дългоочакваното представяне на колаборацията на годината - дизайнерът Alexander Wang за H&M. В нета вече е налице lookbooka, като цялата колекция е изключително повлияна от спортния тренд с множество клинове, кроп топове, суичъри и т.н. Цените варират от $15 за ключодържател до $450 за палто, а дори има и йога мат, който би трябвало да гарантира левитация за цели $120. В избрани магазини на H&M от 6 ноември. Целият lookbook може да откриете тук, а цените на отделните артикули тук.
Images: vogue.com

Weekend inspiration - Never tired of London

"Why, Sir, you find no man, at all intellectual, who is willing to leave London. No, Sir, when a man is tired of London, he is tired of life; for there is in London all that life can afford." — Samuel Johnson