БалКоН: Висящата градина

May 04, 2015

Често вместо да бъде свежият полъх на дома, балконът е погълнат от всякакви стари и непотребни мебели, саксии, кутии с обувки и какво ли още не. Балконът е ограничено пространство, не е двор на къща, но не е и склад. Ключът към по-ефективно използване на балконското пространство е във вертикала, за това и идеята на висящите градини ме вдъхнови за тазгодишния сезон. Изходната точка, освен висящите растения, бе шкафът до вратата. Миналата година функциите на такъв изпълняваше пребоядисан стар шкаф и за зелената неоформена джунгла, която си бях спретнала тогава, вършеше небрежна работа…но тази година от първите пролетни лъчи ми беше дразнител. Решението – куб от масивно дърво, което напомня на дървения под на повече от прилична цена (15 лв.). Купих го, занесох на балкона и ….нещо не беше както си го представях – твърде голям, за да е на земята, доста тежък и от твърдо дърво, за да се държи безпроблемно за стената на дюбели. Разочаровах се, прибрах го вкъщи, намерих му други приложения, но идеята, че трябва да е на балкона не ме остави. Хрумна ми, че с въжета е възможно да се получи, както си го представям – да внесе лекота, вместо да утежнява пространството. По този начин се избегна неприятното дупчене на самия куб и се осигури по-голяма стабилност. Но най-вече лекотата е там, така както въображението ми я рисуваше, така че не се отказвайте от идеите си, мислете, фантазирайте и ги реализирайте!
Сметката за тази красота освен дървения куб от 15 лв., включва въже-сизал за 90 кг., 2 дюбела, 2 кукички и 2 халки, всичко около 10 лв. Наплетената дървена кашпа над него, всъщност е поставка за свещ (10 лв.). Всички дървени елементи са минати с безцветно масло за външно дърво за по-голяма издържливост на климатичните условия.

You Might Also Like

0 коментара

Every comment is a reflection of my inspiration and I'm appreciating it!