Колекцията Conscious Exclusive е създадена в сътрудничество с „EVER Manifesto“ – експертния креативен и дизайнерски тръст, специализиран в устойчивата мода, който споделя ангажимента на H&M към по-устойчиво бъдеще на модата.Conscious Exclusive е специално създадена лимитирана колекция от театрално бляскави модели със сложни детайли, изработени от висококачествени материи и вдъхновени от фламенкото и бохемския стил.
Images: hm.com
Опушените земни цветове на мистичната гора завлядаха подиумите за следващата есен. При Balmain нюансите на какито отново доминират в милитаристично вдъхновена колекция, а при Isabel Marant и Hermes земни цветове и материи са наслагвани като в пейзаж.
Images: style.com
Sacai е японски бранд, основан през 1998 г. от Chitose Abe. Преди това тя трупа знания и опит при Rei Kawakubo в Comme des Garçons и Junya Watanabe. Дизайнерката признава, че Sacai е посветена на нейния вкус и предпочитания, не е типичния японски дизайн, а в много по-голяма степен има разностранни влияния:
"Every designer has their own taste," Abe says. "Rei understands that fashion is a business, but you have to balance it with creating what you like. She always told me that you have to be your own designer and create what you want. So I knew it had to be something I wanted to wear. Sacai is really about me."
Създаване на неочакваното от очакваното – това е формулата на Sacai. Abe експериментира с нови материи, но вече акцентът в колекциите не е в комбинирането на различни елементи от класически кройки и платове, колкото до съчетаването на мъжкото и женското начало в силуетите.
От 2011 г.
колекциите на Sacai са показвани в Париж и бързо печелят одобрението на модните познавачи. Показаното за есента на 2014 г. отвежда
марката на ново ниво с безспорно най-вдъхновяващите връхни дрехи за следващия
сезон. В едно са комбинирани палта, байкър якета, пухенки, обилно декорирани с монголска
агнешка кожа, но резултатът не е претрупан и хаотичен. Напротив - структурата на
наслагване на разностранни елементи е изчистена и зряла, събирайки най-много овации от видяното в Париж през март.
Images: style.com
Циповете се откроиха като ярък акцент за идващата есен, независимо от контекста - футуристичен или ретро. Най-сполучливите комбинации видяхме при Balenciaga, Dries van Noten, Stella McCartney, Alexander Wang, Louis Vuitton.
Images: style.com
Fatale - March issue of Vogue Paris, styling by Emmanuelle Alt, shooted by Mert & Marcus.
Images: models.com
Images: models.com
More from Paris FW - Celine, Chloe, Stella McCartney, Haider Ackermann, Isabel Marant and Saint Laurent Fall 2014
Celine March 07, 2014
Погледите в Париж традиционно са отправени към три от марките, доказали се последните сезони като фаворити на женската част, а именно: Celine, Chloe и Stella McCartney. И трите дизайнерки обаче, поне лично за мен, са далече от най-доброто, което сме свикнали да очакваме от тях. Разбира се налице са няколкото must haves, по които тайно да копнеем – разкошните бледи палта при Chloe, декорациите от ципове при Stella McCartney, дълбоката цепка на бедрото при Celine.
Имам слабост към Haider
Ackermann, но и неговата колекция не
ме грабна този път. Традиционните за него наслоявания са налице, но този път в
доста тъмна, земна гама, без ярки акценти.
Коментарите за
колекцията на Isabel Marant са положителни – критиците смятат, че
дизайнерката отново е намерила успешната формула, която я изведе на преден план
преди няколко сезона. Marant
остава вярна на себе си и нейното момиче отново е вдъхновяваща бунтарка – този път
скини джинсите над глезена са заменени от по-широки кожени панталони, но тук са
и по-финните рокли, и по-бокси кройките в горната част. Земната гама е
овладяла колекцията с приглушени нюанси на зелено, кафяво и сиво.
Шестдесетте
години се очертаха (за пореден път) като основен източник за вдъхновение за колекциите
за есента на 2014 г. Сякаш няма друга епоха, която да инспирира. Колкото и да ми
допада Hedi Slimane и с
цялото признание за приноса му в модата до момента, струва ми се че показаното
в Париж от Saint Laurent за
есента на 2014 г. отново е несериозно за марка от такъв ранг. И все пак формулата на Slimane е печеливша - Saint Laurent бележи сериозен ръст на продажбите, откакто е начело, а тази колекция, поне според критиците, се очертава за най-добрата му досега.
Images: style.com
От Viewsofia се обърнаха към част от българските модните блогъри да споделят своите must-haves за топлия сезон. Моят топ 10 може да намерите тук.
Първа колекция на Nicolas Ghesquière за Louis Vuitton, след оттеглянето на Marc Jacobs. Бившият дизайнер на Balenciaga задава изцяло различна посока от предшественика си. Лишава се от импозантните декори и тематичните колекции, граничещи с фетишизъм, но пък представя изцяло нов силует - изчистен, рафиниран и доста по-модерно изглеждащ от това, което сме свикнали да виждаме от марката.
Images: style.com