Едно от новите ми попълнения от midseason разпродажбата в H&M е този живописен панталон, който освен със забележителен принт ме спечели с приятна кройка, сравнително висока талия и доловимо влияние от 90-те. В комбинация с черно-бели wedge sneakers и varsity jacket се получава визуално атрактивна стрийт комбинация, която определено внася свеж полъх в пролетния гардероб.
Givenchy designer Riccardo Tisci for the 38th issue of Self Service Magazine, photographed by Maciek Kobielski.
Отправната точка за тази комбинация е вдъхновението от Resort колекциите (най-вече Givenchy), където геометрия, принтове и етно елементи се съчетават успешно. Най-доброто от колекциите, предвестници на пролетта, Resort 2013 може да откриете тук.
Isabeli Fontana for the March issue of Vogue Paris, shot by David Sims, styled by Emmanuelle Alt.
Source: zimbio.com
Source: zimbio.com
Парката напоследък ми е любимата градска връхна дреха - изключително практична, удобна и подходяща за резките промени в градусите навън. Признавам дълго време имах колебания относно парката до момента, в който намерих перфектната комбинация от функционалност и дизайн. Удобни джобове, обемна качулка, немачкаема и засега прилично водоустойчива материя, вътрешна подплата, която се сваля и за финал - кожени ръкави със златни ципове :)
Третата колекция на Ивайло Серафимов под лейбъла YVAILO е истински пир за сетивата, пир от смели цветови съчетания, ярки принтове, етно елементи. В MIKAY e постигнат е деликатния баланс между първичната и опитомената женственост, а фотосесията на Георги Андинов с прекрасната Михаела е повече от въздействаща. Ето в такива моменти съм сигурна, че вдъхновението съществува :) Цялата колекция MIKAY може да разгледате тук.
Две от must have покупките в списъка ми за пролетта черпят вдъхновение от пролетните колекции на Balmain и Dolce & Gabanna. Сандалите от Zara са перфектен представител на Chess game тренда - със сложни черно-бели екзотични плетки и златни капси, но все пак на масивен ток и с доста прилична стабилност при ходене. Сакото Mango е с отлична кройка, без копчета и изцяло от памук. Спокойно може да се носи без колан, но в случая заложих на златните елементи като акцент. Обиците с миди, леопардовата глава на колана намигат към златните времена на 90-те.
Модните седмици в трите европейски града за пореден път не впечатлиха нито с ярки и запомнящи се колекции, нито с нови и интересни тенденции. По мое мнение Ню Йорк за втори пореден сезон представи по-идейни колекции в лицето на Rag&Bone, 3.1 Philip Lim и разбира се Proenza Schouler. В Лондон Кристофър Кейн събра заслужени овации, очертавайки се като фаворит на острова, особено сред поредното посредствено представяне на Кристофър Бейли за Burberry Prorsum.
В Милано тази година не видяхме нищо запомнящо се - прилично шоу на Gucci и завиден работохолизъм на Фрида Джанини, която роди малко след това, много приятна колекция от Max Mara и разочароваща златно-византийска компилация при Dolce & Gabanna. В Париж дългоочакваният дебют на Александър Уонг за Balenciaga премина добре, но все пак не на нивото от последната колекция на Геские. Раф Саймънс за Dior, Албер Елбаз за Lanvin и Рикардо Тиши за Givenchy представиха традиционно силни колекции и затвърдиха водещите си позиции. Втората колекция на Хеди Слимейн за Saint Laurant бе по-разочароваща и от първата, като наследството на Ив Сен Лоран се разпозна само в бледорозовото палто, римейк от 70-те.
Безидейността на колекциите се отрази и в липсата на ясно изразени нови тенденции. Като цяло продължава черно-бялата доминация от пролетно-летния сезон, карета и флорални мотиви са сред предпочитаните десени, а естествената кожа, особено с тази с косъм владее изцяло подиумите. Сякаш изтребването на животни и нагнетяването на лукса може да компенсира липсата на креативност...
В Милано тази година не видяхме нищо запомнящо се - прилично шоу на Gucci и завиден работохолизъм на Фрида Джанини, която роди малко след това, много приятна колекция от Max Mara и разочароваща златно-византийска компилация при Dolce & Gabanna. В Париж дългоочакваният дебют на Александър Уонг за Balenciaga премина добре, но все пак не на нивото от последната колекция на Геские. Раф Саймънс за Dior, Албер Елбаз за Lanvin и Рикардо Тиши за Givenchy представиха традиционно силни колекции и затвърдиха водещите си позиции. Втората колекция на Хеди Слимейн за Saint Laurant бе по-разочароваща и от първата, като наследството на Ив Сен Лоран се разпозна само в бледорозовото палто, римейк от 70-те.
Безидейността на колекциите се отрази и в липсата на ясно изразени нови тенденции. Като цяло продължава черно-бялата доминация от пролетно-летния сезон, карета и флорални мотиви са сред предпочитаните десени, а естествената кожа, особено с тази с косъм владее изцяло подиумите. Сякаш изтребването на животни и нагнетяването на лукса може да компенсира липсата на креативност...
С ревютата на Louis Vuitton и Miu Miu вчера се сложи финалната точка на седмиците на модата, представящи колекциите за есента. Marc Jacobs показа романтично-будоарна колекция, която изведе отново на преде план бельото, но не по фетишиския начин от есента на 2011 г. Като пропуснем пижама сетовете, чувствено подаващата се дантела и нежните сатенирани материи под строги палта с воайорски намек са сред успешните комбинации, показани за следващия сезон.
Source: style.com
По една или друга причина Kenzo оставаше в периферията на моето внимание досега, но есенната колекция на Carol Lim и Humberto Leon е истински пир за очите. Индийските храмове и начина за тяхното изграждане на пластове са главното вдъхновение зад колекция. Същевременно представеното, носещо от духа и традициите на Изтока, от неговата богата палитра и експресивност, е напълно в контекста на динамичния градски живот. Окото като символ на мъдрост е основната тема, която преминава през ревюто. В източните традиции третото око се смята за портал към прозрението и духовното израстване.
Source: style.com
С началото на март пролетта започва да изглежда все по-близко, а с нея и желанието да върнем модата отново в ежедневието ни. Основните тенденции за пролетта вече са ясни, като черно-бялата доминация се очертава да бъде безкомпромисна. Затова и март ще бъде посветен на нея и на начините да я интерпретираме отвъд скуката на монохромността.
От назначаването на Hedi Slimane за креативен директор на YSL през март миналата година, модният свят тръпнеше в очакване за новото вдъхновение, свежата вълна, емоцията, която Slimane да върне отново в модата. Дебютната му колекция през октомври бе посрещната със смесени чувства, а неласкавите отзвиви на Кати Хорн доведоха до забрана да посещава ревютата на къщата. Есенната колекция отново не носи със себе си очакваната промяна. Slimane, вдъхновен от гръндж модата, представи микс от лежерни флорални роклички, обемни карирани ризи, тесни кожени поли и мрежести чорапогащи. Това звучи добре за младите калифорнийски богаташчета и наистина колекцията носи от духа на грънджа, но няма и помен от Парижкия шик и френската елегантност, запазена марка на къщата.
Source: style.com
Inspiration: Givenchy archives, recycling old clothes, grunge
What I like? sheer skirts, plaids and leathers, oversize sweaters
Добре че е Givenchy да върне тръпката в модата за следващия сезон. Рикардо Тиши представи интересна, вълнуваща колекция, в която еленчето Бамби, прозрачни поли, обемни суичъри, цветя, карета, кожа съжителстваха в игрив, но женствен микс.
Source: style.com
What I like? sheer skirts, plaids and leathers, oversize sweaters
Добре че е Givenchy да върне тръпката в модата за следващия сезон. Рикардо Тиши представи интересна, вълнуваща колекция, в която еленчето Бамби, прозрачни поли, обемни суичъри, цветя, карета, кожа съжителстваха в игрив, но женствен микс.
Source: style.com
Като цяло приятна колекция, по-шик и женствена от показаното последния сезон. Все пак онова приятно чувство за топлина и уют е запазено. Без пухкави пантофи, но пък с едни от най-красивите боти показвани напоследък.
Source: style.com
Source: style.com
Ackermann е сред любимте ми дизайнери и един от малкото, който не разочарова сезон след сезон. Есенната му колекция се отдалечава от естетиката на тежките сатенирани материи и плътните цветове, които видяхме предходни сезони, но характерното за Ackermann наплъстяване е отново тук.
Source: style.com