My Sofia: Sofia Design Week 2012/The lectors: David Carlson

May 24, 2012

Следващият лектор от предстоящия форум на Sofia Design Week 2012, на който се спрях, е шведът Дейвид Карлсон. Той е познат на международната дизайнерска общност като мултидисциплинарен специалист по дизайна, който се опитва да го обясни на по-дълбоко ниво и да го обвърже с холистичния подход и културната принадлежност. Дейвид е автор на влиятелния блог -  David Report, където се разглеждат и анализират най-новите явления и тенденции в сферите изкуство, архитектура, дизайн, мода, храна, музика, устойчиво развитие, нови технологии и дестинации. Неговите тренд доклади поставят важни въпроси за бъдещето и преосмислянето на дизайна, за края на консуматорското общество, за търсенето на смисъл и постигане на удовлетвореност от дизайна. Формула на Дейвид за успешен дизайн в пост-консуматорското общество е да успееш да придадеш емоционална, както и рационална обвързаност. Не случайно определя чувството за смисъл като водещо, а темата на лекцията му ще бъде "Придайте смисъл на дизайна".
 Photobucket Дейвид не е безразличен към модата - през 1988 г. основава компанията за мебели и мода David Design, която напуска през 2006. Следващото му начинание е Carlson Ahnell - концептуален бутик в малкото крайбрежно градче Сканор в южна Швеция с изключително прецизна селекция и статут на един от десетте най-добри бутици в света според The Observer. В един от докладите му попаднах на статистиката, че само 40% от дрехите в гардероба ни са активни, а останалите не се употребяват. Какъв е изходът според доклада – по-устойчив  избор, който залага на материи като органичен памук, на дрехи втора употреба и само на купуването на наистина любими артикули.

You Might Also Like

1 коментара

  1. Mnogo interesen post! I sym napylno syglasna s tvurdenieto mu, che izpolzvame samo 40% ot drehite si :D btw imash mnogo interesen blog :)
    xoxo
    http://www.keepitstylishandsexy.blogspot.com

    ReplyDelete

Every comment is a reflection of my inspiration and I'm appreciating it!