Jan 30, 2010

The new classics 10 - the T-shirt

The desire of designers to cope with the financial crisis has lead at least to two significant directions of design - reintroduction of basics and experimentation with styles, epoches and materials. As a part of the basics, as well as a major item of the coming sport trend, the T-shirt is reinvented - shoulders powered, sleeves cut asymetrical, materials either fit to the body like a second skin or quite loose and destructured.
Clockwise: Alexander McQueen T-shirt from www.netaporter.com, Alexander Wang S/S 2010, Celine S/S 2010, Balmain S/S 2010 (www.style.com), Rick Owens jersey top from www.netaporter.com, T by Alexander Wang ad campaign (www.fashiongonerogue.com).
Желанието на дизайнерите да се справят с финансовата криза доведе поне до две важни посоки в развитието на дизайна - преразглеждането на т. нар. "basics" и експериментирането със стилове, епохи и материи. Като неразделна част от основните дрехи, както е главен елемент в налагащата се спортната тенденция, тениската е премоделирана - раменете са подсилени, ръкавите отрязани асиметрично, материите са или плътно прилепнали по тялото или свободно падащи и деструктурирани.

No comments:

Post a Comment

Every comment is a reflection of my inspiration and I'm appreciating it!